Saturday, June 25, 2011

IKEA ohhhhh IKEA

Assalamualaikum

Aku saje nak kongsi cerita hari Ahad 2 minggu lepas aku g IKEA (ceh,,g ikea pun nak cerita ke.bukannya g KOREA pun.huhuhu..). Hei..hei..hei...bukan senang tau aku nak gi Ikea ni. En.Tunang tu kalau boleh hari Ahad  dia nak tidur je. Jangan harap la dapat g jauh2 tu. Cheras dgn Damansara jauh ok. Midvalley pun dia boleh kata jauh. Kalau boleh asyik nk berjalan kat Jusco yg mmg sekangkang kera je dari rumah ni. (Aku kat Jusco tu dah boleh jalan2 sambil tutup mata kot.. Yela..hampir tiap2 hari kot aku g). Dapat pergi ni pun lepas aku merajuk siap mengamuk lagi. Hehehe. Ambik kau aku dah buat drama lagi bila ntah nak maturednya.

Biasa lah kalau dah jalan2 kat Ikea ni memang sekadar cuci mata jela mampu. Cuci mata pastu berangan pastu cuci mata balik. "Oh...i nak ruang tamu yang macam tu la syg..Tp yang tu pun cantikkan. Mana 1 ni nak pilih. Apa?? sepuloh ribu..Takpe la syg..Cancel la. I letak tikar mengkuang jela kt ruang tamu kita nanti ek. Cantik gak warna warni. Huhuhu." Tulah hati ini berkata-kata bila tgk perabot2 kat situ. (Cakap dlm hati sudah sudah sbb aku tau tunang aku pun mst cakap benda sama je.hehehe..so comfirm la guna tikar mengkuang je nti..)

Duk jalan2 kat floor yang sume perabot tu memang la 1 ape pun rasa xmampu nak beli kan. Nak beli hanger pun amboi mahalnya baik beli kat kedai 2hinggit je. Tp ada gak la brg2 yang agak mampu nak beli kat tingkat bawah skali tu. Ada gak la benda2 murah yang menarik hati. Lagipun memang kena beli gak barang kalau nak parking free kan.

hehehe...boleh pula kan g beli sudu garpu ni. tp bukan sendiri nak beli tau. En.tunang yang suruh beli. Dah boleh buat persiapan sikit2 katanya. Comel pulak en.tuang ni. Buat persiapan beli sudu ek. Itu je yang mampu.

Korang nak tahu masa tu la aku baru try makan Meatball Ikea yang jadi bualan ramai tu. Patut la ramai yang suka memang sedap x ingat la meatball ni. Aku xde lak amik gambar sebab dah syok gila kot duk melantak meatball tu walaupun masa nak beli tu aku ni cam rusa masuk kampung je. Ingatkan kan order cam foodcourt bese2 tu rupa2nya dah macam kantin sekolah. Beratur mak aih punya la panjang. Tapi xkisah la beratur panjang pun xpe janji dapat makan sehingga menjilat jari. Yummyyyyyy...korang pun mesti terliur la tu.




Nana berceloteh: Aduh..memang terliur lak dgn meatball ni.  Malam ni en.tunang ajak g ikea makan2 lg. Terpaksa la g malam hari ni kan kerja..Ikea tu tutup pukul berapa ek. Duk pikir nak beli ape lak sbb nak parking free.

Wassalam

No comments: